Vi använder oss av Postens MyPack-tjänst som är ett rikstäckande postombud som ingår i Postens infrastruktur. Mot företag skickar vi med Postens företagspaket.

För större beställningar och pall-leveranser vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig att ordna din leverans så smidigt som möjligt för dig!

Våra leveranstider är normalt mellan 1-2 dagar om varan finns i lager (detta kan du se på varje enskild produkt). Ytterligare 1-2 dagar tillkommer för distribution via Posten. Leveransnotisen som finns i kassan beräknar anatalet dagar från att vi skickar från vårt centrallager till att den finns på utlämningsstället.

Om du som kund önskar att hämta din beställning i någon av våra butiker finns det val av butik som du väljer i kassan.

Leveransaviseringar

Om du väljer att skicka per brev eller paket kommer du att få en leveransavisering via mail från oss när paketet har lämnat vårt centrallager. Posten skickar sedan en sms-avisering, avi eller mail när din produkt har anlänt till ditt postombud. 

Väljer att Hämta i butik kommer du att få en notifikation via sms eller mail när din beställning är klar för upphämtning.

Leveranstid anges för respektive produkt, se respektive artikel för uppskattad leveranstid. Angiven leveranstid beräknas på arbetsdagar, på helger och röda dagar sker ingen paketering eller leverans.

Fraktfritt vid beställningar över 2000 kr

Beställningar över 2000 kr inkl. moms är fraktfria när du handlar till ordinarie pris (gäller ej Apple Watch). Vid beställning under 2000 kr tillkommer 79 kr inkl. moms.

Logistikpartner


Leverans sker med Posten. Vanlig leverans sker till ditt postombud och lämnas ut mot uppvisande av ID och kollinummer.

Pallar och större varor levereras till lastkaj, godsmottagning eller gatuplan. Pallhantering
 vid leverans på EUR-pall debiteras pallkostnad separat.

Postens företagspaket levereras vardagar mellan kl. 09-16 och kvittering av gods skall göras av beställaren.

Bud

Leverans till angiven mottagaradress dagtid vardagar. Kan endast användas inom Stor-stockholm. Leveranstid är ca fyra timmar. Kontakta kundtjänst vid omgående leverans. Ha ditt ordernummer nära till hands för snabbare hantering. Ordernummer hittar du i din orderbekräftelse. Bud debiteras 175 kr inkl. moms inom Stor-stockholm.

Fraktskador

Om ni noterar en fraktskada vid uthämtning/mottagande av paket har ni rätten att neka leverans, utan någon kostnad för er. Skriftlig anmälan ska göras till vår kundtjänst via vårt formulär som ni hittar i FAQ, samt till Posten inom 24 timmar, gärna med foto på försändelsen. Observera att ni inte får använda den fraktskadade produkten och att emballaget ska behållas, så att detta kan besiktigas vid handläggning av ärendet. Om ni noterar skadan först efter öppnande av paket måste ni omedelbart notera oss samt Posten enligt ovan.

Outlösta paket

För att täcka Digital inns frakt- samt administrativa kostnader debiteras en kostnad om 313 kr inkl. moms för outlösta paket som ej avbeställts och istället gått i retur till Digital inn.

Leverans inom avtalad tid

Om vi inte kan leverera inom avtalad tid skall du utan dröjsmål informeras om anledningen till förseningen och upplysas om en ny leveranstidpunkt. Du som kund har rätt att häva köpet utan kostnad.








Behöver du hjälp?

Kontakta vår kundtjänst som är tillgänglig via telefon vardagar 9-17 eller skicka ett mail så besvarar vi det inom 24 h.

010-330 3000

webshop@digitalinn.se

service@digitalinn.se